Welkom op mijn blog !

Ik schrijf graag over dagelijkse dingen, maar ook over bloemen, servies, inrichting van mijn huis en tuin.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat als je mijn blog bezocht hebt.

-----------

Welcome to my blog !

I write about daily things, but also about flowers, cats, my home and my garden.

I would love if you would leave a comment when you have visited my blog.

-----------

woensdag 9 juni 2010

Uitdaging...

Sinds de basisschool heb ik niet meer gebreid.
Mijn moeder was altijd heel erg bedreven in breien, haken, kleding zelf maken etc.
Ik heb weliswaar altijd heel graag geborduurd en maak ook af en toe een teddybeer. Ook maak ik zelf wel eens iets van stof, maar breien, da's een ander verhaal.
Sinds een breiproject op de basisschool heb ik breien afgedaan als "ouderwets" en ik trok zelf geen enkele zelfgebreide trui aan toen ik een tiener werd.
Je liep toch voor schut in zoiets ????

Nu ik 34 ben, geef ik mede door inspirerende blogs als "down-to-earth" en "crea by thea" het breien een kans. Ik heb een proeflapje gemaakt met een goedkoop bolletje wol en breinaalden die ik op de rommelmarkt vond.
Met die kleine breiwerkje ben ik vandaag naar een winkel gegaan in Nijmegen (Voorstadslaan, hartje volksbuurt dus) waar 2 oudere dames een wolwinkeltje runnen.
Zij konden aan mijn proeflapje zien dat ik nogal strak brei en hebben me van raad voorzien.

Ik heb bij hun een mooie katoen uitgezocht en ook een patroon en heb informatie gekregen over hoe ik moet beginnen. Zodra ik aan de armsgaten kom, moest ik terugkomen zodat ze me gaan leren minderen en meerderen en hoe ik de mouwtjes moet opzetten.
Mijn moeder wil me ook met alle liefde en plezier helpen, maar ze woont gewoon te ver weg om "even" naartoe te gaan als ik even niet meer weet wat ik moet doen. Bovendien wil ik haar straks met een kant-en-klaar vestje verrassen ;-)

Ik heb voor een simpel vestje gekozen voor de zomer (vandaar ook het katoen).
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en of ik veel steken laat vallen !

Dit is het vestje dat ik wil gaan maken.

1 opmerking:

  1. Nou meid, mij zul je denk ik niet zo snel aan het breien krijgen!!!

    Hihihii.......vroeger deed ik al liever haken dan breien. En misschien dat ik dat nog wel een keer oppak. Je ziet zoveel gehaakte dingen nu!!

    Maar ik wens jou veel succes ermee!!Het is een leuk modelletje dat je uitgezocht hebt!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails