Welkom op mijn blog !

Ik schrijf graag over dagelijkse dingen, maar ook over bloemen, servies, inrichting van mijn huis en tuin.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat als je mijn blog bezocht hebt.

-----------

Welcome to my blog !

I write about daily things, but also about flowers, cats, my home and my garden.

I would love if you would leave a comment when you have visited my blog.

-----------

zondag 10 februari 2013

Kraamcadeautje voor collega

Een lieve collega van mij moet binnenkort bevallen van haar 2e kindje.
Als kraamcadeautje had ik bedacht dat ik de vogeltjes die ik bij het blog Brocaatje at Home
(http://brocaatje.blogspot.nl/2013/01/little-peewee.html) had gezien wilde maken.
Maar hoe kom je aan een beschrijving voor iemand die alleen simpele stokjes kan haken ?
Heel internet afgezocht en uiteindelijk toch een begrijpelijke
beschrijving gevonden bij "Dol op Wol". 
Ik zal de beschrijving nog online zetten voor de liefhebbers...

  

Het eerste vogeltje is nu af. Ben wel 3x opnieuw begonnen. Viel toch nog niet mee !
De kleuren zijn zowel in de tinten van de babykamer
( de meubeltjes in white-wash en de muren wit en 1 muur met cappucino-kleur )
maar ook de kleuren van het gezinnetje.
De mama, mijn collega, is blond en heeft een licht huidskleur,
dus de moedervogel is wit geworden.
Papa-vogel wordt gemaakt van een chocoladekleurig garen
(de partner van mijn collega is van surinaamse afkomst) en
het derde vogeltje (de baby) wordt een mokka kleur, een mix van de ouders dus.
Mijn collega heeft al een dochtertje uit een eerdere relatie en ook dat kindje
mag natuurlijk niet ontbreken, dus daar ga ik ook nog iets mee doen.
Het hele gezinnetje moet natuurlijk wel compleet zijn !
 
 
Als extra detail heb ik een lief strikje gebruikt en
de voetjes van mama birdy zijn gemaakt van delfts blauwe kraaltjes.
Maar misschien vervang ik die nog door simpele houten kralen.
Moet nog even kijken hoe het geheel gaat worden.
 


1 opmerking:

  1. Echt een super leuk vogeltje is dit!
    Ik wilde nog opzoek gaan naar het patroon maar jij hebt het al voor me gedaan.
    Ik ben nu nog met een poef bezig maar daarna is het vogeltje aan de beurt.
    Dank je wel.
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails