Welkom op mijn blog !

Ik schrijf graag over dagelijkse dingen, maar ook over bloemen, servies, inrichting van mijn huis en tuin.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat als je mijn blog bezocht hebt.

-----------

Welcome to my blog !

I write about daily things, but also about flowers, cats, my home and my garden.

I would love if you would leave a comment when you have visited my blog.

-----------

donderdag 6 mei 2010

Lieve tuinruimers

Gisteren (Bevrijdingsdag) heb ik hulp gekregen van 2 tuinruimers: mijn ouders.
Vanuit midden-limburg zijn ze in hun Toyota IQ (het kleinste autootje wat je voor kunt stellen) helemaal naar Beuningen, Gelderland komen kachelen om dochterlief te helpen in de tuin... Onvoorstelbaar toch ?

ons familiewapen ;-)))

Mijn moeder is in januari 70 geworden en mijn vader wordt in augustus 74, dus beiden zijn helaas niet meer zo heel erg jong, maar ze kunnen allebei nog ongelofelijk goed de mouwen opstropen en aanpakken !
Er moest nog een hele hoop gebeuren en mijn vader heeft o.a. de boomstronk van de gekapte conifeer uit de grond gehaald en de hardhouten tuintafel geschuurd en geolied.
Mijn moeder heeft mij geholpen met onkruid (zevenblad, dat heel erg vervelende onkruid) te wieden en het pad naast het tuinhuisje weer begaanbaar te maken.
Na een hele middag hard werken, hebben we onszelf getrakteerd op een lekker stukje perenvlaai en rijstevlaai (tja, wij limburgers blijven natuurlijk verzot op VLAAI !!)
Ik moet nu nog een stukje terras aanleggen, maar daar moet ik eerst klinkers voor zoeken (kom er een aantal tekort) en daarna kan ik ook pas het laatste stuk border afmaken.
Maar al met al zijn we een heel eind opgeschoten.
J. noemde ons al gekscherend "Familie Woelmuis". Hilarisch !

Dinsdagmiddag had ik een ONTZETTENDE hoofdpijn (Migraine) en mijn Maxalt hielp niks.
Ik ben toen nadat ik alle noodzakelijke dingen op mijn werk af had snel naar huis gegaan en ben in bed gaan liggen. Sliep al snel in, was doodop !
Ik werd pas wakker toen J. thuiskwam en even kwam kijken boven hoe het met me ging.
Belabberd dus...
Woensdagochtend toen J. moest gaan werken heb ik nog tot 10 uur uitgeslapen en de hoofdpijn was wel al wat gezakt, maar nog steeds niet over.
Toen mijn ouders s'middags kwamen tuinieren, zeiden ze al dat ik grauw keek en dat ik maar terug naar bed moest. Maar aangezien ik genen van hun allebei in me draag, liet ik me dat niet zeggen en heb ik de koppijn verbeten en heb dapper 3 uurtjes meegeholpen. S'avonds was ik wel doodop moet ik bekennen.
Vandaag gaat het weer prima met me en ben ik weer volop aan het werk.
Ik denk dat het gewoon een lichamelijke reactie is geweest op alle gebeurtenissen van de afgelopen tijd. Weinig slaap en zorgen om de kittens, Paolina's onverwachte overlijden, afgelopen maandagavond hebben we ook nog kleine Willy (1 van de kittens) in moeten laten slapen.
Tja, dat hakt erin en het is dan ook niet verwonderlijk dat ik migraine kreeg. Daar zat ik al op te wachten ! Ik moet gewoon beter naar mijn lichaam luisteren en meer rust nemen.
Maar nu kijk ik weer uit naar het weekend en kan niet wachten totdat we beter weer krijgen !!

4 opmerkingen:

  1. Top ouders heb je zeg!!!
    en wat een werk verzet op 1 dag!
    Ooooh wat is dat toch een akelig gedoe hé die migraine. Ik ben er ook mee belast en het komt altijd op van die rot momenten1 zo pak ik de koffers al 3 dagen van te voren in als we op vakantie gaan! De 2 dagen ervoor standaard plat!\
    Ja alle spanning of het nu vervelende of blije spanning is moet je bekopen met een zere Kop
    Ik zeg altijd ik haal een nieuwe bij de Hema
    goedkoop goede kwaliteit en van plastic ahahaha
    Nou fijn dat je weer boven jan bent en tot snel
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben geen Limburgse maarre die vlaaien zijn hier ALTIJD welkom. Wat lief van je ouders ondanks de leeftijd nog zo hard te helpen, fijn!!!
    Ik wens je sterkte met je migraine, ik heb het heel af en toe (niet te verwarren met hoofdpijn), vreselijk!
    Wens je een fijne week,groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, heb je ontdekt via "Kom achterom". Leuk even bij je rond te snuffelen. Wat jammer van jouw eerste schoentjes die gescheiden werden. Kan je het andere schoentje niet gewoon terugvragen? Ja ... moeders die kunnen er soms wat van. Die van mij heeft ooit mijn piano cadeau gegeven aan een aangetrouwd achternichtje van een oom. Mijn pianospel was weliswaar niet geweldig, maar de reactie erop leek me wel erg drastisch! Groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je hulp kreeg in de tuin en wat fijn dat je ouders nog zo gezond zijn.
    Je tuin zal er vast al mooi uitzien nou , nog even en dan is het klaar en kun je ervan genieten.
    Doe rustig aan en graag tot een volgende keer, groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails