Welkom op mijn blog !

Ik schrijf graag over dagelijkse dingen, maar ook over bloemen, servies, inrichting van mijn huis en tuin.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat als je mijn blog bezocht hebt.

-----------

Welcome to my blog !

I write about daily things, but also about flowers, cats, my home and my garden.

I would love if you would leave a comment when you have visited my blog.

-----------

woensdag 14 juli 2010

Simple life - het simpele leven

Vaak als een dag aan z'n einde komt, denk ik wel eens "had ik maar meer uren in een dag, want ik moet nog zoveel doen".
Het leven van tegenwoordig is vaak veel te snel, te gejaagd en als weer een week voorbij is, verbaas ik me dat de tijd zo snel gegaan is.
Soms verlang ik dan wel eens naar een leven wat simpeler is.
Zonder TV en internet, gewoon terug naar het eerlijke, simpele leven van vroeger.
Sinds een paar maanden denk ik erover om een paar veranderingen in mijn leven door te voeren.
Heel langzaam ben ik er al mee begonnen...
Toen de violen uitgebloeit waren heb ik op die plek sla gezaait en in de potten waar ik ook violen in had staan, heb ik wortelen gezaait.
Een moestuintje in het ieniemienie zullen we maar zeggen ;-)
Volgend jaar ga ik het nog uitbreiden met een aardbeienplant in een pot en ik wil proberen komkommers te kweken.
Wij hebben niet zo'n grote tuin, maar deze kans wil ik niet missen om te proberen iets van het simpele leven te integreren in mijn hectische leven.
Groenten en fruit kopen is misschien goedkoper, maar geeft niet dezelfde voldoening van zelf ermee bezig zijn !

Via het blog van Rhonda Jean uit Australië (http://down---to---earth.blogspot.com/) heb ik zoveel gelezen over allerlei aanpassingen in het dagelijks bestaan die ik nog kan doen.
Ook heeft zij heel veel stukjes geschreven over hoe je dingen zelf kunt doen.
Zoals bijvoorbeeld zelf zeep maken.
Stukken goedkoper en gezonder, zonder alle kleurstoffen, geurstoffen en andere chemische troep. Haar blog is echt een aanrader, dus neem er gerust even een kijkje !

Mensen waren vroeger (dat vind ik tenminste) een stuk gezonder ! Veel buiten werken, lichamelijke arbeid, gezonder eten van wat het land en dieren te bieden hadden. Toen had je nog niet van die welvaartsziektes en aandoeningen die in de tegenwoordige tijd normaal zijn (obesitas, migraine, ADHD, kanker, ALS, MS etc) of het kwam wel voor maar mensen gingen er anders mee om.

Nee, ik weet het zeker, het roer gaat om !

1 opmerking:

  1. Hoi Angelique,

    Klopt helemaal...als je wilt dat er iets verandert zul je het zelf moeten doen. En je hebt de eerste stap al gezet, zie ik!!

    Groenten kopen is idd veel goedkoper en makkelijker, maar de voldoening en het idee dat het onbespoten is vind ik veel meer waard.


    Leuk dat je er ook mee begonnen bent!!

    De worteltjes zul je moeten uitdunnen, maar mijn idee hiervan is, zodra het een klein eetbaar worteltje is geworden, wil ik er hier en daar steeds wat uittrekken.Als je dat steeds doet, dan kunnen de andere vanzelf wat dikker worden.

    Ik heb een heel zakje in èèn pot gezaaid!! Oen die ik ben......volgende keer doe ik de helft.Och ja, aldoende leert men!!! Hihihi!

    Veel succes met je pottentuin!!

    Lieve groetjes vanuit Panningen

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails